how to: frappuccino

2013-09-02 // KLOCKSLAG 13:24:00 //
Du behöver: Is, mjölk, vaniljglass och smaksättning t.ex jordgubbssylt, chokladsås osv. Och grädde att toppa med.
 
Börja med att lägga i 8-9 isbitar, 2 dl mjölk och några skopor glass i en mixer och mixa. Då är själva basen gjord och själva smaken som saknas. I den jag gjorde hade jag två matskedar jordgubbs sylt, men man kan även ha chokladsås eller någon annan sås. Vill man ha en Mocka frappuccino så tar man i kaffe och chokladsås och mixar osv. Sen är det bara att toppa med vispgrädd och njuta!
 
Det är så enkelt så det blir svårt att berätta hur man gör, hahah. Men hoppas ni förstår och sen är det väll bara att mixa och trixa med alla smaker och hitta sin egen favorit. Jag har inte testat med kaffe och derför vet jag inte riktigt hur mycket man ska ha i, men du får helt enkelt testa dig fram!
Kommentarer
Postat av: isabella

Så bra tips, ska lätt testa det någon gång! :D

2013-09-04 @ 20:08:12
URL: http://www.nattstad.se/isabellalovisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback