Mål för min blogg

2013-06-24 // KLOCKSLAG 12:15:00 //
 
För några dagar sen lästa jag Olivias inlägg där hon hade satt upp mål för sin blogg, och jag tänkte att det var en rätt smart idé.
Många sätter upp mål på hur många kommentarer man ska få eller hur många läsare man ska ha, men jag tycker faktiskt inte det spelar någon jätteroll. Visst det är kul att ha många läsare och få mycket kommentarer, men ska man blogga tycker jag man ska göra det för att det är kul och när man sätter sånna mål tror jag man kan tappa intresset rätt så rejält då det blir att man tänker mycket på sin statistik. Sen egentligen blir ju inte det mål för mig, utan mer för er som läser bloggen och det är ju jag som sätter mål som jag vill att jag ska klara.
 
Nu blev det lite för lång text, men det jag ville komma fram till är att jag inte kommer ha några mål som gäller statistik och kommentarer utan bara grejer som jag kan nå själv och inte är för svåra.

Mitt första mål är att göra 1-2 inlägg per dag, det är inte så jättemånga men det är bättre att börja med lite och sen får man bygga upp iställer för ta i för mycket och aldrig klara målet.
 
Nästa mål är att jag alltid ska skriva välskrivna inlägg, som jag läst igenom ordentliget osv. Jag är sjukt dålig på dethär och när jag läst igenon mina arkiv så tycker jag det ser hemskt ut, så det här är en grej jag verkligen måste bli bättre på!

Jag tänkte inte sätta några mer mål just nu, då jag lätt kommer se det här som "krav" och det bara kommer bli värre. Men när jag känner att jag klarar av det här bra, så kommer jag sätta nya och kanske lite svårare mål.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback